Zaterdag 22 november 2014: DIY en drogen van voeding


Ik lever zelf ook een bijdrage aan dit evenement dat onder de paraplu van hikingadvisor
wordt georganiseerd.
Meer info om op dit evenement aanwezig te zijn vind je hier.


Neem zelf het luik "zelfbouw van buitensport gerief" voor mijn rekening.

Het doel is vooral ervaringen uitwisselen, het leren van elkaar.
Noem het stelen met de ogen.
Zo pak ik het meestal ook aan.


Heel dikwijls maak ik gebruik van de voorkennis van de fabrikanten
en gebruik bestaande ontwerpen als houvast voor mijn eigen product.
En dan nog stuit je op tal van moeilijkheden in de weg naar een goed eindresultaat.
Ook van mijn eigen "hebben het niet gehaald" projecten ga je voorbeelden zien op de dag zelf
want laten we het vooral realistisch houden.


Het is nog moeilijker om een eigen product te ontwerpen.
Dit soort ontwikkelingsfase is tijdrovend en duur.
Een illusie dat je van de eerste keer een schot in de roos hebt.
Daar zijn in dat geval al tal van prototypes gepasseerd.
Los van jullie wensen waar ik op probeer in te spelen,
wil ik me concentreren op het verwerken van silnylon.


Je kan zelf oefenen in het aan elkaar naaien van strookjes stof,
het lamineren met siliconen,
zodat je tegen het eind van de dag genoeg zelfvertrouwen hebt gekregen
om zelf de schaar te durven zetten in een "blank" stuk stof
en dit om te vormen in bv een tarp of iets dergelijks.


Wil je ook afzakken naar het landelijke Zoersel
gelegen onder de schaduw van een echte trappistenabdij,
(Een biersoort die voldoende voorradig zal zijn naast andere dranken.)
breng dan al je eigen ontwerpen mee.
Zowel de pareltjes als de misbaksels.
Breng je naaimachine mee als je die hebt.
Heb je nog wat staaltjes stof of ander materiaal van eerder werk,
meenemen die handel.
Zegt zoveel meer dan wat je ziet of kan lezen vanaf het computerscherm.
Wil je reageren op dit artikel dan doe je dat best op het forum

Reacties

  1. Uitstekende informatie. Bedankt voor het delen daarvan. Ook hele leuke afbeeldingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts