Made in China: een NP-FW50 test


Een week geleden had ik een goedkopere versie van de NP-FW50 accu besteld bij
www.accu-shop.nl/
Eerst zien en dan geloven voor ik er een handvol van bestel.
Komt hij overeen met het origineel zoals ze beloven?
Tijd voor een vergelijkende test.
De weegschaal gaf al een verschil aan.
Het origineel weegt 58 gram terwijl de look-alike af klokte op 42 gram.
Het plastiek omhulsel lijkt dunner en is indrukbaar.
Duidelijk voor een stuk verpakte lucht
Vandaag mijn Sony-nex-5n-time-lapse afgemaakt.
























Tijd om mijn toestel van achter het keukenraam op de tuin te richten en de twee batterijen leeg te trekken.
Om de zeven seconden een foto met sluitertijd van 1/60 en diafragma van 4,5























Eerst kwam de 'goedkope' versie aan de beurt.
Na 1642 beelden schakelde het toestel zichzelf uit.
Fraai cijfer dacht ik.
Tot het origineel aan de beurt kwam.
Hij deed er nog eens 546 beelden bij.
30 % meer materiaal
In werkelijkheid zullen de aantal kliks natuurlijk niet  zo gunstig zijn.
Spelen met de knoppen, door de menu scrollen, instellingen aanpassen...dat kost extra energie
en dan hebben we het nog niet over de temperatuur.
Een nieuw origineel kan ik te pakken krijgen voor ongeveer 30 euro.
De goedkopere versie komt op 19 euro.
Al bij al is de winst die je maakt met die goedkopere versie minder groot dan je zou denken.
Ik denk dat ik nog snel een aantal originelen laat overkomen.
voor mijn bezoek aan the-great-wilderness er staat aan te komen.

Reacties

Populaire posts